onsdag 24 mars 2010

Dagens lektion: styckeindelning

Idag vaktade jag ett prov så ni fick jobba själva med två texter. Den första texten skulle delas in i fem lämpliga stycken. Ni skulle också komma på en passande rubrik till texten. Dessutom skulle ni skriva ett par meningar som sammanfattade båda texternas innehåll. Jag kommer att titta på hur ni har löst uppgiften och vi går igenom den efter lovet.

På fredag är det studiedag och sedan är det påsklov. Vi ses igen på tisdag den 6/4.

Uppgift 9 ska vara inskriven senast 22:00 torsdag kväll (imorgon) ändå. Jag kommenterar som vanligt det ni har skrivit. Det verkar vara ett "hett ämne" den här gången ;)

4 kommentarer:

  1. Åsa, fick man dela in texten i sex stycken?
    för att det var det jag gjorde. Jag tyckte det var bättre om man gjorde så...

    /Njomza

    SvaraRadera
  2. Ja, Emelie och Lili tyckte också att den skulle ha sex stycken ;) Bara ni kan motivera det så är det helt ok.

    SvaraRadera
  3. Jag har inte motiverat varför jag gjorde det:$ men jag gjorde det för att personen började skriva om något annat. Personen bytte ämne. Så jag delade in det i sex stycken istället. :)

    /Njomza

    SvaraRadera